Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPZ305 | Protez Bilimi IV | 927001 | 3 | 5 | 4 |
Dersin Amacı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
29 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Kısmi ayak amputasyonları ve nedenleri ve düzeyleri, komplikasyonlar ve hasta değerlendirmesi | Yok | Yok | |
2 | Syme nin amputasyonu ve nedenleri, çeşitleri, komplikasyonları ve hasta değerlendirmesi | Yok | Yok | |
3 | Kısmi ayak protezleri ve ölçüm prensipleri. | Yok | Yok | |
4 | Kısmi ayak protezi modeli düzeltme ilkeleri. | Yok | Yok | |
5 | Syme nin soket özellikleri ve ölçüm prensipleri | Yok | Yok | |
6 | Syme nin soket modeli düzeltme ilkeleri. | Yok | Yok | |
7 | Syme nin protez bileşenleri, bağlantı hizalamaları ve süspansiyon yöntemleri | Yok | Yok | |
8 | Diz disartikülasyonunun tanımı, avantajları ve dezavantajları, çeşitleri, TF amputasyon farklılıklarının karşılaştırılması | Yok | Yok | |
9 | Diz disartikülasyonunda anatomi ve biyomekanik, hasta değerlendirmesi, soket özellikleri ve soket ölçüm prensipleri | Yok | Yok | |
10 | Diz disartikülasyonu pozitif model düzeltme ilkeleri. | Yok | Yok | |
11 | Diz disartikülasyonu protez bileşenlerinin özellikleri, bağlantı ayarları, biyomekanik, problemler ve çözümleri | Yok | Yok | |
12 | Diz disartikülasyon protezinde güncel teknolojiler | Yok | Yok | |
13 | Diz disartikülasyon protezinde güncel teknolojiler | Yok | Yok | |
14 | Diz disartikülasyon protezinde güncel teknolojiler | Yok | Yok |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1557071 | Syme nin güdük ve hastasının değerlendirme ilkelerini bilmek. |
2 | 1557072 | Syme soketinin ölçüm, model işleme ve üretim prensiplerini bilmek. |
3 | 1557073 | Kısmi ayak değerlendirme prensiplerini bilmek. |
4 | 1557074 | Kısmi ayak soketi ölçümü, model işleme ve üretim prensiplerini bilmek. |
5 | 1557075 | Diz disartikülasyon güdük değerlendirme prensiplerini bilmek. |
6 | 1557076 | Diz disartikülasyonu soket ölçüm, model işleme ve üretim prensiplerini bilmek. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78571 | Fizik, Matematik, Anatomi, Fizyoloji, Kinezyoloji, Ortopedi, Teknik Resim, Malzeme ve Biyomekanik ile ilgili kuramsal bilgilere sahip olur. |
2 | 78572 | Ortez ve Protez alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. |
3 | 78574 | Sağlık sistemi örgütlenmesini bilir. Bu örgütlenme içindeki yerini ayırt eder. |
4 | 78575 | İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular. |
5 | 78576 | Ortez ve Protez üretim ve uygulaması sırasında kullanılan cihazlardan/malzemelerden kendinin, ekip elemanlarının ve hastanın korunması ile ilgili bilgileri bilir ve uygular. |
6 | 78587 | Ortez ve Protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
7 | 78573 | Ortez ve Protez Alanının bileşenlerini, tasarım ve üretimini ve hastaya özel uygulamaları yorumlar. |
8 | 78577 | Ortez ve Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. |
9 | 78578 | Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak ortez -protezleri güncel teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. |
10 | 78580 | Protez ve Ortez ile ilgili gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. |
11 | 78584 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir. |
12 | 78585 | Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. |
13 | 78579 | Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara, bilgisi yaratıcı düşünce becerisi ve problem çözme becerisi ile çözümler getirir. |
14 | 78581 | Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlar. |
15 | 78586 | Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. |
16 | 78588 | Ortez ve Protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
17 | 78589 | Sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
18 | 78590 | Ortez ve Protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. |
19 | 78582 | Ortez ve Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
20 | 78583 | Mesleki uygulamalarında ortez ve protez hizmetlerinin organize eder, proje tasarlayabilir ve yürütebilir, problem çözebilir, süreci izleyip değerlendirir. |
21 | 78591 | Ortez ve Protez uygulamarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. |
Program Çıktısı | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 |
2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
6 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 |