Bu derse ait bilgi girilmemiş!
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
9 | Problem Çözümü | 13 | 2 | 26 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
49 | Performans | 13 | 4 | 52 |
54 | Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı, içeriği ve kaynaklar | |||
2 | Sistem, model ve simülasyon | |||
3 | Bazı deneylerin simülasyonu | |||
4 | Monte-Carlo integrasyonu | |||
5 | Düzgün dağılmış rasgele sayıların üretilmesi | |||
6 | Rasgele sayı üreteçleri | |||
7 | Üretilen sayıların bazı özelliklerinin istatistiksel olarak incelenmesi | |||
8 | Ters dönüşüm, kabul-ret yöntemi ve Ayrışım yöntemi | |||
9 | Ara sınav | |||
10 | Dağılımlardan rasgele sayı üretilmesi | |||
11 | Bazı kesikli ve sürekli dağılımlardan rasgele sayı üretme | |||
12 | Çok değişkenli dağılımlardan sayı üretme | |||
13 | Bazı istatistiksel simülasyon programı örnekleri | |||
14 | Bilgisayar uygulama örnekleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1617527 | Simülasyondaki temel kavram ve tanımları anlar. |
2 | 1617528 | Öğrenciler, istatistiksel simülasyon bilgisi ile donatılmış olacaklardır. |
3 | 1617529 | Öğrenciler gerekli çözüm yaklaşımlarını alabilirler. |
4 | 1617530 | Gerçek hayattaki problemleri simülasyon ile irdeler. |
5 | 1617531 | Öğrenciler araştırmak için bazı dağılımlardan rastgele sayı üreterek analitik çözümler yapabilir. |
6 | 1617532 | Öğrenciler amaca yönelik algoritmalar tasarlar. |
7 | 1617533 | Amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme bilgi ve becerisi kazanır. |
8 | 1617534 | Öğrenciler program çıktılarının sonuçlarını anlar ve yorumlarlar. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70565 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 | 70566 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 | 70567 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
4 | 70568 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 | 70569 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
6 | 70570 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
7 | 70571 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
8 | 70572 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
9 | 70573 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
10 | 70574 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
11 | 70575 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
12 | 70576 | Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
13 | 70577 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
14 | 70578 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
15 | 70579 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
Program Çıktısı | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
8 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |