Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSÖE628 | Öğrenme, Kavramsal Gelişim ve Bilim Eğitimi | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
20 | Rapor Hazırlama | 13 | 4 | 52 |
21 | Rapor Sunma | 13 | 1 | 13 |
27 | Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
29 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Kavram yanılgıları ölçme yöntemlerine genel bir bakış | |||
2 | Kavram, özellikleri, kavram yanılgılarının doğası ve kavram gelişimi | |||
3 | Kavram Testleri, iki aşamalı, üç aşamalı ve dört aşamalı testler: Örnek uygulamalar | |||
4 | Kavram haritaları | |||
5 | Tahmin-gözlem-açıklama (POE) | |||
6 | Kavram hakkında mülakat yöntemi, olaylar ve durumlar hakkında mülakat | |||
7 | Çizimler ve talih çizgileri | |||
8 | İlişkilendirme diyagramları ve kelime ilişkilendirme yöntemleri | |||
9 | Ara sınav | |||
10 | Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanması | |||
11 | Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanması | |||
12 | Kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik yöntemlerin uygulanması | |||
13 | Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesi | |||
14 | Yapılan uygulamaların rapor olarak sunumu ve dönütlerin verilmesi | |||
15 | Final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1699549 | Öğrenciler kavram eğitimi ile ilgili temel görüşler hakkında bilgi kazanır. |
2 | 1699550 | Öğrenciler kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini ve bunların kullanım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | 1699551 | Öğrenciler fen bilimleri alanındaki temel kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını belirleme becerisi kazanır. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |