Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TML601 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
5 | Derse Katılım | 10 | 30 | 1 | |
10 | Tartışma | 10 | 10 | 1 | |
11 | Soru-Yanıt | 10 | 10 | 1 | |
28 | Makale Kritik Etme | 10 | 10 | 1 | |
29 | Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 1 | |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 1 | |
34 | Okuma | 10 | 20 | 1 | |
36 | Rapor | 1 | 50 | 1 | |
38 | Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 1 | |
39 | Rapor Sunma | 1 | 25 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
10 | Tartışma | 10 | 2 | 20 |
11 | Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 20 | 20 |
28 | Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
34 | Okuma | 10 | 3 | 30 |
36 | Rapor | 1 | 17 | 17 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramlar bilgisi | |||
2 | Bilimsel araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramlar bilgisi | |||
3 | Araştırma konusuna uygun problem, amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanımları yazabilme | |||
4 | Araştırma modelleri | |||
5 | Yöntem bölümünü yazma | |||
6 | Yöntem bölümünü yazma | |||
7 | Nitel araştırma yöntemleri | |||
8 | Nitel araştırma yöntemleri | |||
9 | Veri toplama yöntemleri | |||
10 | Veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik | |||
11 | Tez şablonu / makale şablonu uygulaması | |||
12 | Yayın etiği kavramı ve bilimsel yayın etiği ilkeleri | |||
13 | Araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi, araştırmalarda etik kurullar | |||
14 | Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışlar, nedenleri ve önlenmesi |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1613123 | Bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olabilme |
2 | 1613124 | Bilimsel araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilme |
3 | 1613125 | Nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
4 | 1613126 | Nitel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
5 | 1613127 | Bilimsel araştırma ve yayın etiği kavramları hakkında bilgi sahibi olabilme |
6 | 1613128 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlayabilme ve etik kurallara uygun biçimde yapabilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |