Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSÖE637 | Fen Öğretiminde Akıl Yürütme (Argüman Geliştirme) | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
27 | Makale Yazma | 1 | 50 | 50 |
28 | Makale Kritik Etme | 13 | 3 | 39 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
34 | Okuma | 13 | 3 | 39 |
54 | Ev Ödevi | 13 | 3 | 39 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Fen ve Teknoloji Öğretiminde alternatif yaklaşımlar | |||
2 | Bilimin doğası, bilim eğitimi, bilim teknoloji okur yazarlığı kavramları | |||
3 | Yaratıcı eleştirel ve sorgulayıcı düşünmenin sağlanması ve önemi | |||
4 | Türkiye’de ve Dünyada bilim eğitiminde kullanılan yöntemler ve bilim eğitiminin durumu | |||
5 | Argumantasyona dayalı bilim eğitiminin temelleri ve metedolojisi | |||
6 | Argumantasyona dayalı bilim eğitiminin kavram ve tanımları | |||
7 | Argumantasyona dayalı bilim eğitiminin çeşitleri ve basamakları | |||
8 | Argumantasyona dayalı bilim eğitiminin fen ve teknolojisi dersindeki örnek uygulamaları | |||
9 | Ara sınav | |||
10 | Türkiye’de argumantasyona dayalı eğitime MEB eğitim sisteminin bakış açısı | |||
11 | Fen eğitimindeki argümantasyon çalışmalarıyla ilgili literatürü inceleme | |||
12 | Fen eğitimindeki argümantasyon çalışmalarıyla ilgili literatürü inceleme | |||
13 | Daha önce yapılan argümantasyon çalışmaları üzerine tartışma | |||
14 | Daha önce yapılan argümantasyon çalışmaları üzerine tartışma | |||
15 | Final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1699592 | Argümantasyonun teorik yönlerini açıklayabilme |
2 | 1699593 | Argümantasyon perspektifinden fen Eğitiminin nasıl öğreteceklerini anlayabilme |
3 | 1699594 | Argümantasyon ile fen eğitimini uygulayabilme |
4 | 1699595 | Argümantasyon ile bir proje tasarlayabilme |
5 | 1699596 | Argümantasyona ile fen eğitiminin ilişkisini belirleyebilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |