Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSÖE602 | Eğitim Araştırmalarında İstatistiklik İşlemleri | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Eğitim Araştırmalarına Genel Bir Bakış, Temel Terimler |
Sunu1.pptx |
||
2 | Araştırma Planı, Teori ve Hipotez |
sunum2 - ekli.pptx |
||
3 | Literatür Tarama ve Önemi, Araştırmaların Değerlendirilmesi ve Meta-Analiz |
Sunum3.pptx |
||
4 | Değişken ve Türleri, Ölçme ve Ölçek Çeşitleri |
Ölçme ve Değ. İle İlgili Temel Kavramlar ve Örnekler.ppt |
||
5 | Nicel Araştırma Yöntemleri |
5.hafta.ppt |
||
6 | İstatistik ve İlgili Bazı Temel Kavramlar | |||
7 | Verilerin Düzenlenmesi ve Merkeze Yığılma Ölçüleri, Değişim Ölçüleri | |||
8 | Excell ve SPSS'te Veri Seti Oluşturma ve Düzenleme | |||
9 | Ara Sınav | |||
10 | Korelasyon ve Korelasyon Çeşitleri | |||
11 | t Testi ve Çeşitleri | |||
12 | ANOVA (F Testi) Varyans Analizi ve Çeşitleri | |||
13 | Kovaryans Analizi | |||
14 | Güvenirlik Çalışması | |||
15 | Nonparametrik Testler ve Analizleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1601546 | Korelasyon, regresyon ve varyans analizini anlama |
2 | 1601547 | Betimleyici ve vardamsal istatistik arasındaki farkları tanıma |
3 | 1601548 | Deneysel ve yarı deneysel çalışma yöntemlerini anlama |
4 | 1601549 | Bilimsel araştırma sürecinde kütüphaneyi ve online veri tabanlarını kullanabilme |
5 | 1601550 | İstatistiki hipotez testini anlama |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |