Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSÖE621 | Eğitimde Yeni Yaklaşımlar | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 50 | 1 | |
21 | Rapor Sunma | 1 | 50 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
2 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
5 | Derse Katılım | 15 | 8 | 120 |
10 | Tartışma | 1 | 5 | 5 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi. | |||
2 | Montessori Yaklaşımı | |||
3 | Waldorf Yaklaşımı/Bank Street Yaklaşımı | |||
4 | High Scope Yaklaşımı, Head Start Programı | |||
5 | Çocuktan çocuğa yaklaşımı | |||
6 | Reggio Emilia Yaklaşımı | |||
7 | STEM | |||
8 | İlk Yıllar Programı (PYP) | |||
9 | Orman Okulları | |||
10 | Ayrımcılık Karşıtı Program | |||
11 | Proje Yaklaşımı | |||
12 | Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Programı | |||
13 | Piramit Metodu | |||
14 | Dersle ilgili güncel araştırmaların incelenmesi ve tartışılması |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1826192 | Erken çocukluk eğitimi model ve yaklaşımlarını bilir. |
2 | 1826193 | Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin çeşitli ülkelerdeki mevcut durumu ile ülkemizdeki durumunu karşılaştırır. |
3 | 1826194 | Erken çocukluk eğitimi model ve yaklaşımlarının amaç, ilke ve standartlarını bilir. |
4 | 1826195 | Erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerinin öğretmen rolü ve aile katılımı boyutlarını çok yönlü değerlendirir. |
5 | 1826196 | Programın geliştirilmesi konusunda eleştirel yaklaşımda bulunur, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |