Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TML602 | Özel Durumlarda Çocuk ve Eğitimi | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
20 | Rapor Hazırlama | 2 | 50 | 1 | |
21 | Rapor Sunma | 2 | 50 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
2 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
5 | Derse Katılım | 15 | 8 | 120 |
10 | Tartışma | 1 | 5 | 5 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Çocukların yaşayabileceği özel durumlar ile ilgili giriş | |||
2 | Boşanma ve çocuk (Çocuk üzerindeki etkileri ve yaklaşım) | |||
3 | Ölüm ve çocuk (Çocuk üzerindeki etkileri ve yaklaşım) Doğal afetler ve çocuk (Yangın, deprem, sel vb. afetlerin çocuk üzerindeki etkileri ve yaklaşım) | |||
4 | Hastalık ve çocuk (Çocuk üzerindeki etkileri ve yaklaşım, Hastane okulları) | |||
5 | Korunmaya muhtaç çocuklar ve eğitimleri | |||
6 | Suça itilen çocuklar ve eğitimleri | |||
7 | Savaş ve çocuk (Göçmen, mülteci, sığınmacı çocuklar ve yaklaşım) | |||
8 | Çocuk ihmal istismarı (Tanılama, değerlendirme ve çocuklara yaklaşım) Çocuklarda mahremiyet eğitimi | |||
9 | Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri | |||
10 | Okula Uyum ve Okulu Bırakan Çocuklar | |||
11 | Dezavantajlı ortamlarda büyüyen çocuklar (erken evlilikler, ceza evinde annesinin yanında kalan çocuklar, çocuk yoksulluğu) | |||
12 | Ekran bağımlılığı olan çocuklar ve eğitimleri | |||
13 | Çocuk hakları açısından özel durumlardaki çocukların değerlendirilmesi | |||
14 | Özel durumlardaki çocuklar için korunma bakım hizmetleri ve yeni bütüncül hizmet modelleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1565823 | Çocukların yaşayabileceği özel sorunları tanır. |
2 | 1565824 | Özel durumların çocuklar üzerindeki etkilerini ve bu çocukların özelliklerini açıklayabilir. |
3 | 1565825 | Özel durumlarda olan çocuklara uygun yaklaşım sergileyebilir. |
4 | 1565826 | Özel durumlarda olan çocuklar için uygun eğitim verebilir. |
5 | 1565827 | Özel durumlarda olan çocuklar için destek alacağı kişi ve kurumları bilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |