Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TML603 | İlk ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | |
5 | Derse Katılım | 14 | 14 | 1 | |
10 | Tartışma | 1 | 10 | 1 | |
14 | Gözlem | 1 | 4 | 1 | |
16 | Alan Gezisi | 1 | 7 | 1 | |
17 | Alan Çalışması | 1 | 7 | 1 | |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 1 | |
21 | Rapor Sunma | 1 | 5 | 1 | |
22 | Proje Hazırlama | 1 | 5 | 1 | |
23 | Proje Sunma | 1 | 5 | 1 | |
29 | Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 1 | |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 1 | 4 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 10 | 1 | |
37 | Gözlem | 1 | 10 | 1 | |
38 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 1 | |
39 | Rapor Sunma | 1 | 20 | 1 | |
41 | Proje Sunma | 1 | 20 | 1 | |
45 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
10 | Tartışma | 1 | 14 | 14 |
14 | Gözlem | 14 | 2 | 28 |
16 | Alan Gezisi | 1 | 5 | 5 |
17 | Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
18 | Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 2 | 4 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
22 | Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
23 | Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
28 | Makale Kritik Etme | 4 | 4 | 16 |
29 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
34 | Okuma | 14 | 1 | 14 |
54 | Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Ekoloji biliminin tanımı, ekoloji biliminin tarihsel gelişimi, ekoloji biliminin konusu ve alt dalları, ekoloji biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi, ekoloji biliminin araştırma yöntemleri, çevre biliminin tanımı ve konusu. | |||
2 | Ekolojide bazı temel kavramlar, çevre,habitat, biyotop, ekolojik niş,tür, populasyon,biyotop, kommunite, sistem ve ekosistem, biyom, biyosfer, fauna, flora, endemik tür, kozmopolit tür, ekolojik ilişkiler, ekolojinin bazı temel kanunları, minimum kanunu, tolerans kanunu | |||
3 | Ekosistem, populasyon ve özellikleri Ekosistemin işlevleri, enerji akışı, madde döngüsü (su, karbon, oksijen, azot, fosfor,kükürt döngüsü) | |||
4 | Büyük ekosistemler ve yeryüzüne dağılışları, karasal ekesistemler (tundralar, ormanlar, stepler, savanlar, çöller), sucul ekosistemler (göller, akarsular, denizler), özel ekosistemler (sulak alanlar, nehir ağızları, mercan kayalıkları). | |||
5 | Çevre sorunları: doğal kaynakların kullanımı sorunu, nüfus artışı sorunu, kentleşme sorunu. | |||
6 | Çevre sorunları: enerji sorunu, beslenme sorunu, tarımsal sorunlar, küreselleşme | |||
7 | Çevre kirliliği sorunu: hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, radyoaktif, gürültü ve ışık kirlilikleri). Çevre kirliliği sorunu: radyoaktif kirlilik, gürültü kirliliği, ışık kirliliği. | |||
8 | Çevre sorunlarına çözüm önerileri, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı,nüfus planlaması, yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanma (güneş enerjisi, rüzgar enerji, jeotermal enerji, biomas enerjisi) | |||
9 | Çevre kirliliğinin önlenmesi, biyolojik çeşitliliğin korunması, doğal alanların korunması. | |||
10 | Çevre biliminde yeni yaklaşımlar, sürdürülebilir kalkınma, çevre hukuku, çevre politikası, çevre ekonomisi, çevre sağlığı, ekolojik (organik) tarım, çevresel etki değerlendirilmesi. | |||
11 | Çevre ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve anlaşmalar, Çevre ile ilgili ulusal kuruluşlar ve kanunlar | |||
12 | Çevre eğitimi, çevre eğitiminin tarihi, çevre eğitiminin önemi, çevre eğitiminin hedefleri, amaçları ve esasları. | |||
13 | Türkiye'de çevre eğitimi. Örgün eğitim, yaygın eğitim, hizmet içi eğitim. | |||
14 | İlkokul ve ortaokul programlarında ve ders kitaplarında çevre eğitiminin yeri ve önemi. Kalkınma planları, hükümet programları, Millî Eğitim Şurâ kararları ve bilimsel yayınlarda çevre eğitimi. |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1609370 | Çevresel kavramları bilir, aralarındaki ilişkileri açıklayabilir. |
2 | 1609371 | Çevre sorunlarını açıklayabilir, çevre-insan merkezli çözümler sunabilir. |
3 | 1609372 | Çevresel tutum ve davranışların olumlu yönde geliştirilmesinde toplumsal sorumluluk projeleri oluşturur. |
4 | 1609373 | Yerel ve küresel çevre sorunlarına yönelik politikaları sorgulayabilir,alternatif çözümler üretebilir ve çevre sorunlarının çözümüne aktif olarak katılabilir. |
5 | 1609374 | Çocuk, genç ve yetişkin çevre eğitim programlarını bilir ve bunların geliştirilmesine aktif olarak katılır. |
6 | 1609375 | Öğrenciler, ilk ve ortaokullarda çevre eğitimiyle ilgili etkili bir çevre eğitimine yönelik öneriler geliştirebilecekler. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70680 | Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
2 | 70683 | Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. |
3 | 70682 | Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. |
4 | 70689 | Güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir. |
5 | 70688 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir. |
6 | 70685 | Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |