Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VMK704 | İzolasyon ve İdentifikasyon Yöntemleri-I | 927003 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
7 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
11 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
28 | Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
29 | Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
47 | Laboratuvar Sınavı | 2 | 1 | 2 |
54 | Ev Ödevi | 3 | 4 | 12 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Bakterilerin üreme ortamları | Temel besi yeri hazırlamaler | ||
2 | Bakteriyel üremenin özellikleri | Katı, sıvı ve yarı katı besi yerlerine ekim ve inkubasyon sonrası değerlendirme | ||
3 | Bakteriyel üremenin ölçülmesi | Spektrofotometrik yöntem Koloni sayma yöntemi | ||
4 | Bakterilerin üremeleri üzerine etkili faktörler | |||
5 | Bakteriyoloji laboratuarında çalışma kuralları | |||
6 | Bakteriyoskopi | Gram boyama, Giemsa Boyama | ||
7 | Bakteriyel kültür yöntemleri | Ziehl Neelsen ve Spor Boyama | ||
8 | Arasınav | |||
9 | Bakterilerin identifikasyonda kullanılan biyokimyasal testler | Rutin teşhiste en sık kullanılan biyokimyasal testlerin uygulaması | ||
10 | Bakterilerin identifikasyonda kullanılan biyokimyasal testler | Rutin teşhiste en sık kullanılan biyokimyasal testlerin uygulaması | ||
11 | Bakteriyel etkenlerin patojenite testleri | Aglutinasyon ve presipitasyon testlerinin uygulanması | ||
12 | Hayvan Deneyleri | Hemaglutinasyon İnhibisyon testi | ||
13 | Bakterilerin antijenik ve serolojik özelliklerinin belirlenmesi | ELISA | ||
14 | Bakteriyofaj duyarlılıklarının belirlenmesi | Salmonella serotiplendirmesi | ||
15 | Bakterilerin identifikasyonda kullanılan moleküler testler | |||
16 | Final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1562536 | İdentifikasyonda kullanılan yöntemler hakkında genel bilgi sahibi olur |
2 | 1562537 | Bakterilerin üreme özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
3 | 1562538 | Bakteriyel kültür amaçlı kullanılan ortamlar hakkında bilgi sahibi olur |
4 | 1562539 | Bakterilerin identifikasyonlarında kullanılan yöntemler konusunda genel bilgiye sahip olur |
5 | 1562540 | Bakteriyel enfeksiyonların teşhisinde kültür ve identifikasyon metotlarını nasıl kullanacağı hakkında pratik bilgi sahibi olur |
6 | 1562541 | Uygulamalar sırasında elde edilen verilerin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini bilir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79021 | Kazanılan teorik bilgileri pratiğe ve saha koşullarına adapte ederek hastalık etkenlerini ve hastalıkları tanıyabilir |
2 | 79022 | Mikrobiyoloji alanında bilimsel altyapıyı oluşturmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır |
3 | 79023 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır |
4 | 79024 | Ülke çapında veya bölgesel düzeyde epidemiyolojik araştırma yapabilir |
5 | 79025 | İnfeksiyöz hastalıklara karşı eradikasyon yöntemlerini etkili kullanabilir |
6 | 79026 | Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda güncel mevzuatı bilir |
7 | 79027 | Bakteriyel ve viral enfeksiyonlar hakkında etiyoloji, epidemiyoloji, teşhis, tedavi ve koruma/kontrol stratejilerini öğrenir |
8 | 79028 | Hastalıkların teşhisinde kullanılacak konvansiyonel ve ileri düzey yöntemleri öğrenir ve uygular |
9 | 79029 | İnfeksiyöz hayvan hastalıklarına karşı korunmada aşılama stratejilerini planlanması ve oluşturulmasını öğrenir |
10 | 79030 | Alanı veya farklı disiplinlerdeki organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur |
11 | 79031 | Uzmanlık alanına yönelik güncel literatürleri takip eder, yorumlar ve etkili bir şekilde pratiğe aktarabilir |
12 | 79032 | Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak, toplum ve hayvan sağlığını ilgilendiren konularda çözüm önerileri sunabilir |
Program Çıktısı | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |