Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG227 | Temel Bitki Hastalıkları | 927003 | 2 | 3 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 3 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 75 | 1 | |
4 | Quiz | 2 | 25 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 0 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
54 | Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Bitki hastalıklarının kimyasal mücadelesi ile ilgili terimler; aktif madde, dolgu maddesi, doz, kalibrasyon, letal doz, etkili doz, rezüdi, tolerans, sinerjist, ADI, sistemik etki, selektivite, toksisite, fitotoksisite, formülasyon, formülasyonda bulunan maddeler | |||
2 | Formülasyon tipleri; toz, ıslanabilir toz, emülsiyon konsantre, suda çözünen toz, suda çözünen konsantre, akıcı konsantre, kuru tohum ilaçları, granüller, yağlar, pellet, tablet ve macunlar | |||
3 | İlaçlama yöntemleri; yeşil aksam, tohum, toprak, depo ilaçlamaları, ağaç gövdelerinin ilaçlanması, ilaçların uygulanmaya hazırlanması, kalibrasyon, örnek problemler | |||
4 | Fungisitlerin etki mekanizmaları, etki yeri özelleşmemiş (koruyucu) fungisitler; avantaj ve dezavantajları | |||
5 | Etki yeri özelleşmiş (sistemik) fungisitler; avantaj ve dezavantajları, kimyasal savaşın avantaj ve dezavantajları, | |||
6 | Bitki hastalıklarının mücedelesinde kullanılan biyolojik preparatlar; biyolojik savaşta kullanılan bakteriler, biyolojik savaşta kullanılan funguslar, bitki aktivatörleri, Ticari kullanımda olan biyolojik preparatlar | |||
7 | İlaçlama sırasında ve sonrasında dikkat edilmesi gerekli hususlar, fungisitlerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri, yeni bir etkili maddenin piyasaya çıkıncaya kadar geçirdiği aşamalar | |||
8 | Yabancı otların kontrolünde kullanılan herbisitlerin önemleri, yapıları, formülasyonları, sınıflandırılması | |||
9 | Yabancı otların kontrolünde kullanılan herbisitlerin önemleri, yapıları, formülasyonları, sınıflandırılması | |||
10 | Yabancı otların kontrolünde kullanılan herbisitlerin kullanımları | |||
11 | Yabancı otların kontrolünde kullanılan herbisitlerin kullanımları | |||
12 | Herbisit uygulamalarında kullanılan alet ve ekipmanlar | |||
13 | Herbisitlerin canlı organizmalara olan etkileri | |||
14 | Herbisitlerin canlı organizmalara olan etkileri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1569937 | Fungisit, bakterisit ve herbisitlerin insanlara ve çevreye olan olumsuz etkilerinin nedenlerini ve etkilerini açıklar. |
2 | 1569938 | Fungisitlerin etki mekanizmalarını, kullanıldıkları hastalıkları ve tavsiye dozlarını öğrenir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78414 | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, güncel teknikleri ve analiz yöntemlerini kullanabilme |
2 | 78415 | Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili problemleri tanımlama, deney tasarlama ve gerçekleştirme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayarak çözüm yolları üretebilme |
3 | 78416 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme ve alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme |
4 | 78421 | Verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket etme |
5 | 78417 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yeni fikirleri uygulamaya istekli olma |
6 | 78418 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
7 | 78420 | Ulusal veya uluslararası toplumsal sorunların çözümünde uyumlu bir şekilde takım çalışması yapabilme |
8 | 78419 | Kuramsal ve uygulamalı çalışmalardan elde ettiği verileri toplumsal sorunların çözümüne uygulamaya istekli olma |
9 | 79300 | Kalite ve güvenlik konularında bilinçli olabilme |